Panço
Vilat shqiptarë e duan gruan te shtëpia
Shkruan: Ardiana SHALA
Thuhet
se frymëzimi për ta shkruar Don Kishotin erdhi nga një
ujk deti ulqinak, që e kish plagosur e zënë rob Servantesin
fatkeq në një akt piraterie. Në vend që ta dorëzojë
robin skamnor për paret e grumbulluara prej farefisit të
këtij, ulqinaku i krisur e 10-fishoi kërkesën e vet.
I gjori Servantes mbeti rob kot me vjet të tëra, e u lirua
në fund për disa qindarka, të paguara sa për
t'ia ruajtur namin e keq ulqinakut kokëbosh.
Pse?
Paj, meqë spanjolli i qenkesh dukur burrë i mirë,
deh!
Ec
e merre vesh!
S'e
di për ju, po mua më ka hyrë në kokë që
s'ka mistreca më të mëdhenj se sa shqiptarët.
U ka ardhur burrave të botës vera kah dera, qëkur
ia piu sorra mendjen Perëndimit e hyri llugave të Ballkanit,
e s'përtojnë tash t'ia nisin nga një luftë përvjet.
Në vaftë mbarë, mirë. Në vaftë mbrapsht,
ndërhyn gjyqtari e na shpëton prej nokautit. Zgjat Zot
këso moti - po ku ka parë i gjori shqiptar më mirë
se kështu?
Përgjegja
është: ka parë, por ka harruar, mendjeshkreti. Prej
kohës së Teutës e këndej, shqiptarët janë
kryemjeshtër në artin e vështirë të humbjes
non-stop. Madje edhe atëhere kur humbja është teoretikisht
e pamundshme. Gjatë 500 vjet sundimi të Perandorisë
Osmane, zeje kombëtare e evgjitëve ishte kallaisja, e
grekëve tambura, e serbëve pjekja e ujzës së
kumbullave, kurse e shqiptarëve lufta. Tehu shqiptar prente
mizorisht kudo që e vringëllonte Porta e Lartë, prej
Afganistanit e Jemenit, e deri në Spanjë. E shqiptarëve,
që i kishin dhënë perandorisë 40 kryeministra,
100 ministra, e dreqi e di sa ushtarakë, ç'u mbeti te
dera kur u rrënua gjysmëhëna? -Varëza e maces!
Jam
thellësisht e bindur se Panço Vilat shqiptarë s'ma
varin hejben mua fare. Ata kanë punë më të mëdhaja.
Si p.sh. krijimin e Shqipërisë së Maaadhe (shih shpjegimin
te Historia e Popullit Shqiptar, kapitullin për piratët
e Teutës...).
Po
sikur të më pyesnin, helbete se ç'mendoka pra vogëlsia
ime për ta, paj do t'u thoja nja dy fjalë. E para, se
s'bëhet pulari revolucionar brenda natës. As krimineli,
as narkomani. Çe Gevara i krisur qe vërtet, po natyral
e jo nën ndikim të kokainit.
E dyta, aspirantëve tanë revolucionarë do t'u thoja
që të mos folin jerm, e para së gjithash të
mos i bëjnë punët jerm. T'ia nisim me këtë
të dytën. Revolucioni nuk kurorëzohet nëpër
katunde malore, po në qytete. Kur ngret kryet në katunde
malore, rezultati është ai që e shemb katundin tënd,
ndërkohë që kundërshtarit ia merr fytyrën
(në rastin absolutisht më të mirë) a të
keqen (procedura standarde). Në rastin tonë, me kundërshtarët
tanë të pafytyrë që prej fillimit, bëjeni
hesapin vet. S'jam kundër mazohizmit në shtrat, të
pajtohemi. Por në "pulitikë", mazohizmi e ka
çmimin fort të shtrenjtë.
Te
lëkurëkuqtë e Amerikës, kushtrim lëshonte
sekush kryepar që kish folur rishtazi me Manitun. Pastaj oburra
fisi i tij, ndërsa tjerët rruanin koqet. Rezultati mozomëkeq,
sikur e dimë të gjithë. E Konica ynë, që
i pifsha ujë për shëndet, shkruan se shqiptarët
s'e kanë traditë të ngresin krye për kombin.
Një katund, a më shumë katunde, mund të bëjnë
kryengritje pse ia preu kush rrugën nuses a mortit, pse u kanë
shtuar tatimet, a pse u kanë ndalur kullotat. Po e ngacmuan
me burg bajraktarin, edhe ajo kualifikon. Po për kombin? -Jo
or!
Pa
më thoni pak, ku qenkan dallimet sot, 100 e ca vjet më
vonë...!?
Meqë
ia nisëm: edhe të folmen, trimat tanë do të
bënin mirë ta linin për atëhere kur t'u del
gjumi. Sillu-mbështillu, jo po "aleatët tanë
perëndimorë". E çfarë aleatësh,
o jahu, kur s'ta futin as për gjynah? Dhe si guxon ta quash
dikë mik, pash emrin e Zotit, kur të kap in flagranti
tek ia therr ogiçin!? NATO-ja e SHBA-të bëjnë
be e rrufe në IRJM-në ("Maqedoninë", deh!),
po kjo s'i tremb trimat tanë inteligjentë ta sfidojnë
komplet krejt strategjinë perëndimore në regjion,
le të dalë ku të dalë... Kësaj i thonë
ta blofosh në poker sherifin, kur ai ka 4 ase, një mbret,
e dy revole në brez, e ti ke zero me xhufka!
Më
së fundi, kadetëve të revolucionit do t'u thosha
ta këqyrin pak në fjalor fjalën "revolucion".
Në atë të kuqin të madhin, revolucion dtth "përmbysje
me dhunë e një rendi shoqëror, politik e ekonomik,
që i ka kaluar koha". Pak a shumë ashtu qëndron
edhe në fjalorët e popujve më të mençur
se ne, e reja e përmbys të vjetrën me dhunë
etj etj.
Le
të më korrigjojnë ata që dinë më mirë,
po mua s'më duket se këta trimat tanë janë spikatur
për ndofarë ideshë, pikë. Se sa për ide
të reja, as mos t'i lodhim.
Bashkim
kombëtar? Hm, le të shohim. Sami Frashëri, vitet
1800. Xhenazja në Turqi, ku mbahet si patriot turk. Meqë
e shkroi enciklopedinë e parë turke, pra. S'e ke dëgjuar?
Normale, meqë një enciklopedi na mungon ende neve shqiptarëve.
Kupton...?
Pa
të shohim ca më tej. Ideja e Sami Beyt (që ky e kish
vjedhur prej Idesë së Madhe të grekëve, të
cilën këta e kishin vjedhur prej Rizgjimit të italianëve,
të cilët e kishin vjedhur prej Bizmarkut, të cilit
ia shpifën pas vdekjes) u vodh pastaj prej Konicës. S'prish
punë, të gjithë vjedhin ngapak. Konica i gjorë
ra copë ta përpunonte një definicion të identitetit
shqiptar. Ç'të bën shqiptar, gjuha, gjaku, tradita...?
Konstatojmë: Konica vdiq i dëshpëruar.
Ideja
mbijetoi, vajti rrotull si fantazmë, e u kthye sërish
te gjermanët. Modernizimi i fundit i njohur i tërë
idesë u bë nga një xhuxh austriak me mustak në
vitet 1930: "Ein Volk, ein Stat, ein Führer".
Kupton...?
Jo
që s'ka njeriu se ç'të modernizojë te nacionalizmi
shqiptar, përkundrazi. Një intelektual me vetrespekt as
që do t'u kish hyrë telasheve të revolucionit pa
e shtruar, ta zëmë, kërkesën fundamentaliste
që edhe femra shqiptare të trajtohjet si njeri. Pra, krejt
njësoj si mashkulli, në çdo aspekt.
Por
jo te ne, a jo! Panço Vilat tanë kanë qejf ta lënë
gruan te shtëpia kur të shkojnë në luftë,
e ta gjejnë po aty kur të kthehen prej saj.
Unë
për vete, si feministe që jam, jam thellësisht e
bindur që kjo shterpësi e nacionalizmit shqiptar (të
më ndjejë termi nacionalizëm që po e përlyj
këtu) varet nga fakti se ai përdhunohet prej - burrave
shqiptarë. Të cilët, sikur që dihet, s'kanë
zbuluar gjë të re, e as që kanë ndjerë
nevojë të zbulojnë, që prej kohës së
gurit.
Burrat
tanë janë fort mirë atje ku janë, të strukur
në kasollet mendore të shek. XIX. Kur u merr mendja disi
turbull se do t'u vejë kungulli mbi ujë, ata rrahin daullet
e luftës. Të shtumën e rasteve e bëjnë
helaq, po nganjëherë, si në Kosovë më 1998,
u ven puna mbarë, përkundër prirjeve të tyre
për ta bërë punën mut si rëndom. E pastaj,
për ta maskuar befasinë që patën sukses, si
dhe faktin që bënë luftë nga zori, oburra ta
ngjallim Sami Beyn.
Eh
ai rahmetliu, sigurisht rrotullohet në varr si propeler. Të
kishte gojë, Sami Bey, kushedi se ç'na kish sharë
turqisht!
Një
gjë jam e sigurtë. Sikur ta kishin në dorë femrat
fatin e kombit, pale se ku do të ishin shqiptarEt tani. Sigurisht
shqipja do të ishte gjuhë zyrtare në Amerikë.
E cila s'do të quhej Amerikë, po Shqipëria e Tejdetit.
Mjerisht,
fati i kombit shqiptar është dënuar në histori
të dhunohet analisht prej burrave. Teutja e gjora bjen copë
t’u bëjë ilirëve mbretëri. E ata oburra
nëpër lundra, mule ta djegna atë anijen e bukur atjena.
Si pasojë, invadon Roma me Casus Belli piraterinë ilire.
E kështu me radhë, gjer në ditët e sotme…
Një
nacionalizëm femëror do të ishte së paku ca
më origjinal. Ja p.sh. një kontribut spontan, prej meje
si femër. Në daçi merreni seriozisht, në daçi
merrni aspirinë. Nëse do ta kërkojmë një
"Shqipëri të Maaadhe", pa ta puqim atëhere
kufirin me Kroacinë, ta çajmë bllokadën ortodokse.
Pse, Mali i Zi edhe ashtu shqiptarë të asimiluar janë,
pa shikoni ca ato lahutat e tyre! Dhe, meqë i hymë këtij
hesapi, a s'është në interesin strategjik të
kombit shqiptar që t'i zotërojmë të dy brigjet
e Adriatikut? -Qysh tash po e dëgjoj në horizont marshimin
e mijëra çizmeve në UÇA, Ushtria Çlirimtare
e Arbëreshëve...
Hë,
si ju duket, trima?
Kësaj
i thonë origjinalitet, e pakta. Mbretërinë, mbretërinë
për diçka të re, he dreqi e marrtë!
|