Besnikun
që s’e qau e ëma
Shkruan:
Sejdi VESELI
Njëzet
vjetë më parë, një muaj pas rënies heroike
të bijëve besnik të Shqipërisë Etnike,
Rexhep Mala dhe Nuhi Berisha, në përpjekje me fallangat
e pushtuesit serbo-çetnik dhe sherbyesit besnik të tyre
shqipfolës, Kodrën e Trimave të Prishtinës,
të plagosur rënd edhe nga vala e arrestimeve politike,
e tronditen serish zhurma e mjeteve luftarake dhe breshritë
e armëve.
Për
Kodrën e Trimeve ishte e vetëkuptueshme, se në Veriun
e saj po bëhej luftë e rrept.
Vërtet
ishte ashtu, rrëfejnë dëshmitarët. Nuk vonoj
e kuptua, se ishte kjo edhe një betejë e dështuar
e kriminelëve serbë dhe fallangave të tyre besnike
shqipfolëse, për ta mposhtur edhe një patriot shqiptar.
Ashtu
dhe doli, rrëfejnë prapë dësmitarët. Pasi
që e kishin rrethuar shtëpinë e Bacë Hajrush
Bahtirit, kriminelët kishin tentuar të futeshin, siç
e kishin bërë shprehi, për ta kapur dhe arrestuar
Bajramin, vëllaun më të ri të athetarit Rahman
Bahtirit, i cili po qëndronte me stoicizëm persekutimeve
të inkuzitorëve në burgjet serbo-çetnike.
Por
kriminelët edhe kësaj rradhe i kishin bërë hesapet
pa hanxhiun. Bajrami, falë vigjilencës së tij revolucionare
e kishte përcjellur situatën dhe në vend se të
hutohet ai kishte planëzuar veprimet e tij, konform rrethanave
të krijuara.
Me
shpejtësi të rrufeshme dhe me shkathtësi të
përsosur nga arti i luftës guerile, ai hidhet në
kundërveprim për ta qarë rrethimin. Në hapin
e parë, me Staier-in e vejtër trashëgim nga babagjyshi
e palosë për tokë një survejues shqipfolës
të armikut, dhe çanë rrethimin me forcën e
armës së tij. Tërhiqet drejt Majdenit të Sali
Bullakut, një vend që ndodhet jo larg shtëpisë
së tij. Aty përballet me rrethin e dytë të forcave
armike, të cilat pa paralajmërim filluanë zjarrin
e kryqëzuar. Në pamundësi për ta çarë
rrethimin, Bajrami pozicionohet dhe vazhdon rezistencën.
Kriminelët
të bindur se nuk mund të përparojnë në
drejtim të tij, pa e paguar me jetërat e tyre, përnjëherë
e ndërpresin zjarrin dhe i referohen taktikës tjetër.
Ata aktivizojnë megafonët e tyre, për të fituar
kohë për ripozicionimin e snajperistëve, të
etshëm për gjak shqiptari. Gjatë kësaj kohe
ata i kërkojnë Bajramit që të dorëzohet.
Ashtu, sikur e Rexhepit e Nuhiut, ishte përgjigja e Bajramit,
e njejtë me ate që dhanë Afrimi dhe Fahriu, pesë
vjet më vonë.
Predhat
e shoqëruara me tingujt e këngës “Ja vdekje
ja liri”, ishin përgjigja e Pishtarit të lirisë,
drejtuar hasmit shekullor, deri në momentin kur predhat e snajperëve
të ardhur nga Hajvalia e goditën për vdekje.
Trupin
e Bajramit e varrosi familja e ngushtë, nën rrethimin
e hekurt të focave të shumta të policisë, në
shërbim të pushtuesit. Në ballë të kortezhit
të përmortshëm qendronin me stoicizëm Babë
Hajrushi dhe nënë Nailja. Para se ta varrosnin trupin
e Dëshmorit, nënë Nailja e puthi në ballë
dhe iu drejtua me këto fjalë:
“Biro,
Nëna ka pritur që të përcellë dhëndërr,
por tani po të përcjelle në Përjetësi.
Bajram
bir, nëna nuk do derdh lotë, sepse Ti e nderove familjen
dhe kombin që të lindi. Falë të qoftë gjiri
që ta dhashë”.
U
prekëm thellë në shpirt kur morrëm lajmin e
hidhur për rënien e Bajram Bahtirit-Besnikut, njeriut
të shtrejtë të zemrave tona, bashkluftëtarit
tonë të dashur, pjestarit besnik të Frontit Nacinal-Çlirimtar
të Kosovës.
E
shkurtër ishte jeta fizike e Bajram Bahtirit, por veprimtaria
e tij e pasur patriotike, deri në sakrificën më të
lartë, do të mbetën shembull i ndrituar, jo vetëm
për bashkëluftëtarët e tij, por edhe për
të gjithë njerëzit tanë.
Bajrami
për nga mosha ishte i ri, por ai dinte të mendonte dhe
vepronte si burrë i pjekur, sepse kishte shpirt dhe zemër
të madhe.
Veprimet
konkrete të Bajramit, në shërbim të zgjidhjes
së çështjes kombëtare, ishin dëshmia
e bazuar, se mësimet e shëndosha kombëtare që
kishte marrë nga babë Hajrushi e nën Nailja, si dhe
ato politike nga vëllau më i madh Rrahmani, ishin kuptuar
drejt e mirë.
Bajrami
ishte nga ata nxënës të shkollës së mesme,
të cilët që në ditët e para të Pranverës
81, bashkë me rininë studentore dhe punëtorët
shqiptar, me grushta të shtërnguar brohorisnin parullat
“Republikë, Kushtetutë, ja me hatër ja me luftë”,
“Trepça është e jona”..., nepër
sheshet dhe rrugët e qyteteve të Kosovës, pa u termbur
fare nga policia e Herleviqit dhe zagarët e tij shqipfolës.
Bajramin
e burgosi dy herë armiku, e torturoi rënd, Trupin e tij
të njomë e lanë me gjak, por ai qëndroi i pathyer.
Sapo dilte nga burgu ende me plagë në trup e vazhdonte
punën patriotike. Për Bajramin, jeta pa luftë, pa
përpjekje dhe pa rreziqe e një populli të robëruar
nuk kishte kuptim.
Lufta
e Bajramit dhe përpjekjet e tij, brenda rradhëve të
organizuara u bënë model edhe për brezat që
erdhen e që do të vijnë pas tij.
Nepër
shtigjet që hapi Bajrami me shokë, duke e shkrirë
jetën e tyre të re, shkuanë një rini e terë,
një rini e shëndoshë dhe e pastër, për
të arritur në cakun e endërruar shekullor të
popullit që i lindi.
Kur
në Trojet shqiptare nën okupimin serbo-sllav u dha kushtrimi,
u ngritën nga varret edhe Dëshmorët e Kombit, sepse
misioni i lartë i tyre ende s’kishte mbaruar. Ata u ngriten
, si zakonisht për ta vazhduar luftën për liri. Kështu
edhe Bajrami, ky trup i patertur dhe shpirt i pavdekur, si ai i
Fazli Grajçevcit, Shaban Shalës, Metush Krasniqit, Kadri
Zekës, Jusuf e Bardhosh Gërvallës, Afrim Zhitisë
e Fahri Fazliut, Rexhep Malës e Nuhi Berishës, Ismet Krasniqit,
Ahmet Haxhiut dhe të shumë dëshmorëve tjerë,
u ngrit nga varri dhe u rradhit në shtizen e Flamurit Kombëtar,
i cili ishte shndërruar edhe në Flamurin e Famëmadhes
UÇK-së.
Sokollitja
e tij u bashkua në një tonus me ato të shokëve
të rënë: “O vëllezër, në këmbë,
atdheu po na thërret!”
Kujtimi
për Bajramin dhe shokët e tij të rënë në
alltarin e lirisë, do të jetë i pavdekshëm.
Do të na jap forcë, vullnet dhe zemër për t’i
mbajtur të papërlyera frytet e luftës çlirimtare.
Ai është obligim yni, që amanetin e Bajramit dhe
të dëshmorëve tjerë, ta kryejm plotësisht
dhe me besnikëri. Vetëm atëherë kur çlirojmë
dhe ribashkojmë Truallin tonë amëtar, mund te themi
se e kemi krye me besnikëri këtë Amanet! |