28
Nëntori nuk u kremtua në IRJM
Shkruan:·
Naser SELMANI
28
Nëntori, Dita e Flamurit Shqiptar nuk u festua nga shqiptarët
e IRJM-së. Në Shkup, ditëlindja e kombit shqiptar
s’u përmend fare. Teatri shqiptar s’ kishte shfaqje,
shkencëtarët nuk mbajtën akademi. Artistët nuk
recituan, këngëtarët nuk kënduan, artistët
nuk eksponuan.
Të
vetmin festivitet e bëri Ambasada e Republikës së
Shqipërisë. Shkëlqesia Vlladimir Prela me zonjën,
për nder të Ditës së Flamurit, organizuan një
pritje zyrtare.
Çështë
kjo kthesë radikale në IRJM ndaj flamurit? Deri tani,
edhe pse me patetizëm e dyftyrësi politike, subjektet
politike shqiptare dhe satelitët e tyre të kulturës
dhe medias e shënonin me pompë Ditën e Flamurit.
Tashti
shqiptarët në IRJM heshtin si qyqet, e kremtën ia
lënë barrë atij që zyrtarisht është
mysafir në Shkup: shtetit shqiptar. Kthesa është
radikale, prej manifestimeve të zhurmshme, në heshtje
të plotë. Hap i paramenduar, apo vetëm rastësi?
Përgjegja
është e thjeshtë, në politikë s’ka
rastësi. Te partitë shqiptare dhe shqiptarët në
përgjithësi në IRJM mbretëron një dyftyrësi
e habitshme ndaj flamurit. Nëpër odat, lagjet, katundet,
dasmat, ditëlindjet, e selitë partiake, atmosfera stoliset
me flamuj shqiptarë. Atje asnjeri s’e pranon flamurin
shtetëror të IRJM-së. Gjersa ky, njësoj si emblemi,
hymni, monedha e të gjitha simbolet tjera të shtetit,
spastruar me kujdes nga çdo përkujtesë shqiptare,
vlen si flamur shtetëror; pra, si flamur zyrtar edhe i shqiptarëve
në IRJM.
E
kur shqiptarët bëhen ministra, deputetë, drejtorë,
më s’u pengon fare “flamuri i sllavomaqedonasve":
flamuri me diell u rri i palosur katullaq mbi tavolina. Më
asnjë gjurmë prej flamurit të lagjes, të dasmës
e të ditëlindjes. Shqiponja dykrenare sikur e humbet udhën,
sa herë që i afrohet Shkupit.
Se
sa kanë qenë në shërbim të flamurit partitë
tona gjer tani, rrëfen fakti që ai, në rastin më
të mirë, është ende i hapur për diskutim.
A s’është faqe e zezë për të gjitha
partitë në IRJM që, në dhjetë vjet sistem
shumëpartiak dhe dy vjet nga nënshkrimi i Marrëveshjes
së Ohërit, kjo çështje ende nuk është
zgjidhur në respekt për shqiptarët?
E
drejta, Ministri i Drejtësisë, Ixhet Mehmeti, thote se
“fryma e Marrëveshjes Kornizë” e ngërthen
këtë të drejtë të shqiptarëve. Ai
ka kasnecuar se “ka disponim” për të miratuar
ligjin në fjalë. Por kjo s’dtth asgjë, përderisa
ligji s’hyn në procedurë parlamentare.
E
kjo punë, nuk është e një ministri. Kryeministri
sllav Cërvenkovski dhe Ali Ahmeti para një viti thanë
se çështja e flamurit nuk është prioritet.
Më troç: flamuri është bira e mbramë
e kavallit për këta zotërinj.
Madje
Ali Ahmeti s’ka zbuluar as se ku dëshiron të arrijë
kur t’i vijë radha, nëse i vje ndonjëherë,
edhe flamurit. Do të kërkojë që shqiptarët
të përfaqësohen me dy flamuj, në përjashtim
nga praksa ndërkombëtare? Apo do të kërkojë
flamur të ri, që do të përfshinte edhe ndonjë
simbol shqiptar? E ç’do të ndodh pastaj me dykrenaren?
Dhe sa varet Ahmeti prej “opcioneve” të ndryshme
të flamurit, që janë shfaqur në Kosovë?
Krijohej
përshtypja se shqiptarët flamurin deri tash e përdornin
për inat të sllavëve. Këtyre, në anën
tjetër, në rethana të reja ndoshta s’do t'u
pengonte aq flamuri shqiptar, sa injorimi fyes i flamurit shtetëror.
Normalisht që edhe kjo çështje duhet adresuar.
Dhe normalisht që as këtë çështje s’e
kanë prioritet Cërvenkoski dhe Ahmeti – si zakonisht.
Ndërkohë, gjersa Ahmeti dhe Cërvenkoski aplikojnë
teorinë “atë që mund ta bësh nesër,
shtyje për pasnesër”, debati i përflakur rreth
simboleve etnike e shtetërore është grabitur prej
ekstremistëve e të dy palëve.
Këtij
28 Nëntori, prijësi i Bashkimit Demokratik për Integrim,
Ali Ahmeti, nuk gjendej fare në IRJM. Kishte vajtur në
diasporë, të festojë me emigracionin gjithandej nëpër
Evropë.
Nëse
e kishte paramenduar, ndoshta bëri mirë. Ai ndoshta mund
ta arsyetojë veten. E, arsyetim do t’i ofronin vetëm
dy gjëra: Nëse i jep fund manipulimit politik me flamurin;
dhe nëse formulon një strategji për të zyrtarizuar
përdorimin e flamurit shqiptar në IRJM. Sa për ta
valvitur nëpër çati e huj gardhi, ashtu si është
përdorur deri sot, atë e bën edhe çobani:
detyra e politikanit është ta shpalos atë aty ku
e ka vendin, në qendër të Shkupit.
Maqedonasve
sllavë duhet t'u sqarohet se shkaba për shqiptarët
është si Ylli i Davidit për hebrenjtë; jo vetëm
simbol shtetëror, por edhe simbol etnik, pavarësisht se
ku kanë lindur. Se shqiptaret e IRJM-së nuk e festojne
autoritetin e një shteti fqinj, por ditëlindjen e tyre
të vështirë etnike, shpëtimin e tyre nga gjenocidi
e pranimin e tyre si komb.
Për
këtë kanë sakrifikuar shqiptarët e IRJM-së.
Kjo nuk do të thotë se kerkojmë kthimin prapa të
historisë, por vetëm se nuk jemi të gatshëm
të heqim dorë nga kjo sakrificë e të parëve
të tanë, që kanë vepruar në rrethana të
tjera politike. Thjeshtë nuk pajtohemi se gjaku i tyre ka shkuar
huq.
|