FJALA
E MADHE E HISTORISË
Shkruan
Roland QAFOKU
Kthimi
nga mergimi i hidhur i familjes mbreterore, me shume se nje eveniment,
eshte edhe nje falje e madhe qe shteti shqiptar i kerkon Ahmet Zogut
per ate denigrim qe i eshte bere ne historiografi. Nje falje qe
nga pas eshte kompesuar me mberritjen ne atdhe te te gjithe suites
monarke, akomodimi ne nje vile luksoze ne qender te Tiranes, por
edhe nje pritje madheshtore qe ata e meritojne. Ne kete "operacion"
emancipues te shtetit, mund te hyje edhe kthimi ne atdhe te eshtrave
te ish-mbretit Zog, te cilat qe nga 9 prilli i vitit 1961 qendrojne
ne varrezat e Parisit. Por, e gjithe kjo aureole e thurur ndaj trashegimise
sone historike, do te ishte gjysmake nese do te vertitej vetem tek
kjo figure dhe tek pasardhesit e tij. Varre te harruara ne toke
te huaj per ata qe i kane dhene Shqiperise mund te numerohen me
dhjetra, porse eshtrat e Ali Pashe Tepelenes ne Stamboll e Janine
dhe te Fan Nolit ne Boston te SHBA-se, duhet doemos te kene nga
nje cope toke ne Shqiperi. Vetem keshtu shteti shqiptar do te plotesoje
tere ate boshllek te krijuar prej viteve, dekadave dhe shekujve,
fale politikave, sistemeve perjashtuese dhe hakmarrjeve. Ate boshllek
qe e vuajne brezat pasardhes te cilet historia iu behet lemsh nga
turli tekstesh te politizuara. Fundja, te gjithe ata shtetare apo
burra shteti, me te mirat dhe gabimet e veta gjate sundimeve, ne
kohe e situata te ndryshme, kane qene shqiptare. Kane drejtuar kete
vend te pervuajtur ne shekuj dhe pervecse kane te drejte te jene
personazhe te historise, duhet te kene edhe nderimet qe u takojne.
Ne fakt, era e re ka nisur. Nderimet ndaj familjes mbreterore tregojne
se shteti shqiptar nuk eshte me ai i pas _45-es kur komunizmi e
cilesonte Zogun satrap, hajdut, tradhetar e njemije e nje cilesi
negative. Por, as i harreses si ne rastin e Geraldines, kesaj ikone
austro-hungareze qe per nje vit mbajti kuroren e mbretereshes se
shqiptareve. Dhe kjo nisme doemos behet vetem nen nje emer: falja
e madhe e shtetit ndaj figurave qe e drejtuan ate.
|